På vår webbplats använder vi cookies som gör att ditt besök ska fungera bättre. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Mer om cookies.
Om du vill återkalla en ansökan, gör det helst skriftligen per post, eller via mejl eller fax.
I din återkallelse ska du ange
Om du skickat in din ansökan om att få en skuld fastställd (betalningsföreläggande) per post ska du skicka din återkallelse till samma adress som du använde när du skickade in din ansökan. Klicka på länkarna i rutan Hit skickar du din återkallelse, så hittar du kontaktuppgifter. Du kan även skicka din återkallelse via mejl eller fax.
Om du har ansökt om betalningsföreläggande via vår digitala tjänst bör du återkalla din ansökan genom att mejla oss.
Om du ansökt om vår hjälp med att exempelvis driva in en skuld (verkställighet) ska du skicka din återkallelse till det kontor som registrerar ansökningar och mål. Klicka på länkarna i rutan Hit skickar du din återkallelse, så hittar du kontaktuppgifter. Du kan även skicka in din återkallelse via mejl eller fax.
Även att du återkallat ett ärende som gäller betalningsföreläggande eller verkställighet kan du få en faktura från oss, exempelvis när grundavgiften inte är betald. Du hittar mer information om våra avgifter genom att klicka på länken i rutan Relaterad information.
Det är viktigt att du meddelar oss om den som är skyldig dig pengar har betalat en del av sin skuld direkt till dig. Du kan antingen skicka ett brev eller mejla oss.
Blanketter/Trycksaker
Telefonnummer till växel och kundservice:
0771-73 73 00
Måndag-fredag klockan 8-16.