På vår webbplats använder vi cookies som gör att ditt besök ska fungera bättre. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Mer om cookies.
Du ansöker om skuldsanering hos oss. Du kan ansöka själv eller få hjälp av en budget- och skuldrådgivare i din kommun.
Du kan ansöka på två sätt:
Du kan ansöka själv eller kontakta en budget- och skuldrådgivare för att få stöd med din ansökan. På Konsumentverkets webbplats kan du läsa om budget- och skuldrådgivning och på webbplatsen hallakonsument.se kan du söka efter en budget- och skuldrådgivare i din kommun.
Du är också välkommen att höra av dig till vår kundservice.
När du ansöker ska du uppge de skulder du känner till. Du ska också uppskatta hur stora de är. Följande tips kan hjälpa dig att komma ihåg vilka skulder du har:
När du har skickat in din ansökan börjar vi arbeta med den. Hur lång tid det tar innan du får ett beslut om skuldsanering hittar du på webbplatsen, på sidan Handläggningstider. Under tiden är det viktigt att du inte drar på dig nya skulder. Tänk också på att du ska betala dina vanliga kostnader, till exempel hyra, el- och telefonräkningar, och eventuellt underhåll till barn. Om du har löpande krediter, till exempel en kontokredit, kan din bank avsluta krediten vid ett beslut om att skuldsanering inleds.
Om du har utmätning i din lön eller inkomst fortsätter den tills vi fattar ett beslut om att inleda skuldsanering.
Blanketter/Trycksaker
Telefonnummer till växel och kundservice:
0771-73 73 00
Måndag-fredag klockan 8-16.