På vår webbplats använder vi cookies som gör att ditt besök ska fungera bättre. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Mer om cookies.
Har du är synpunkter på hur vi handlagt ditt ärende eller hur du blivit bemött kan du vända dig direkt till sektionen som handlägger ditt ärende.
Kontaktuppgifterna står oftast i de brev du fått från oss. Du kan också ringa vår kundservice så hjälper vi dig att komma rätt.
Du kan även framföra kritik genom att vända dig till Justitieombudsmannen, JO.
De har till uppgift att utöva tillsyn över myndigheter och deras tjänstemän.
Även Justitiekanslern, JK, utövar tillsyn över myndigheter. Om du har lidit skada på grund av att vi handlagt ditt ärende felaktigt kan du begära skadestånd hos JK.
Vill du överklaga ett beslut ska du
Det är endast personer som berörs av ett beslut som kan överklaga. Det är viktigt att följande uppgifter är med:
Du eller ditt ombud ska skriva under innan du skickar ditt överklagande till oss. Vi tar emot det, men det är tingsrätten som prövar och fattar beslut.
Blanketter/Trycksaker
Telefonnummer till växel och kundservice:
0771-73 73 00
Måndag-fredag klockan 8-16.