På vår webbplats använder vi cookies som gör att ditt besök ska fungera bättre. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Mer om cookies.
Om du har ett skriftligt löfte om att få betalt – en växel – och du inte får det, kan du ansöka om att protestera mot växeln. Det gör du hos oss eller hos länsstyrelsen.
Ofta är en växel ett skriftligt löfte om betalning av en summa pengar. Den som ska betala lovar den som ställer ut växeln att betalningsmottagaren ska få betalt.
Du kan ansöka om att protestera mot växeln om du inte får betalt innan sista förfallodagen. Det gör du hos
Din ansökan ska innehålla växeln i original. Du ska ansöka inom de två närmaste vardagarna efter växelns förfallodag.
Du kan lämna din ansökan till oss på valfritt kontor.
Det kostar 870 kronor och beloppet betalar du via faktura.
Har du frågor får du gärna kontakta vår kundservice.
Blanketter/Trycksaker
Telefonnummer till växel och kundservice:
0771-73 73 00
Måndag-fredag klockan 8-16.